Gå videre til hovedindhold

Startup Læringsunivers

Uanset om du har et fuldtidsjob, er mellem jobs eller leder efter din næste store mulighed, kan du i dit eget tempo mestre alt fra lancering til vækst, og skabe en stærk forretning med kurser, artikler og viden i Startups Læringsunivers.

Lær af de bedste

Styrk din forretning

Værktøjer og skabeloner

Fra akademiker til iværksætter

Startup Læringsunivers

Lær af de bedste: Le Gammeltoft

Denne Mesterlære giver dig et unikt indblik i, hvordan Le Gammeltoft arbejder med sin branding strategi.

Lær af de bedste: Eske Willerslev

Eske Willerslev er drevet af et eventyr, men det er ikke et sports-eventyr om at nå Mount Everest. Det er et videnseventyr.

Lær af de bedste: Andreas von der Heide

I denne Mesterlære giver Andreas von der Heide dig et sjældent indblik i, hvordan en af de store danske vækstsucceser konkret arbejder med at skabe en iværksætterkultur, der gennemsyrer hele virksomheden.

Lær af de bedste: Heini Zachariassen

I denne Mesterlære får du et unikt indblik i, hvordan Heini Zachariassen har bygget verden største vin app: Vivino.

Lær af de bedste: Lennart Lajboschitz

Den sociale iværksætter, der skabte og siden solgte selskabet bag Tiger butikkerne, har i årevis ladet sit professionelle liv styre af den mission, han har defineret

Design dine ydelser

Alt for mange iværksættere fejler, fordi deres produkt eller service aldrig nogensinde kommer til at hænge sammen med markedet og altså kunderne. På den vis har de så at sige lavet en løsning, der ikke er noget problem til.

SoMe annoncering

Succesfuld markedsføring handler ikke om held – det handler om strategi. Når du forstår, hvordan du rammer de rigtige kunder med de rigtige budskaber, kan sociale medier blive din mest effektive salgskanal.

Startup Mindset

Alt for mange iværksættere fejler, fordi de går i stå i idéfasen eller bruger for lang tid på at forfine deres produkt, før de overhovedet tester det på markedet.

Fra kundebehov til skarp forretningsidé

Dette kursus giver dig de nødvendige redskaber til at udvikle og sælge en ydelse eller et produkt, der matcher kundernes behov. Vi fokuserer på praktiske metoder til at teste og validere idéer, så du kan minimere risikoen og maksimere din chance for succes.

AI som din co-founder

Dette kursus giver en dybdegående introduktion til, hvordan ChatGPT kan anvendes i professionelle og kreative arbejdsprocesser.

Fra mission til visuel identitet

Før du kan udvikle en visuel identitet, er det vigtigt at have styr på din mission og målgruppe, da disse elementer er centrale for din visuelle fortælling.

Tjen penge med Facebook og Instagram

Dette kursus klæder dig på til at arbejde professionelt med annoncering på Facebook og Instagram – fra strategiske overvejelser til kampagneopsætning, sporing og evaluering.

Værktøjer og skabeloner

Skab værdi for dine kunder med Value Proposition Canvas

Value Proposition Canvas er et værktøj, der beskriver og visualiserer hvordan en virksomhed skaber værdi for kunderne.

19-traction channels til markedsføring

19-traction channel er et værktøj, du kan bruge til at afdække og teste forskellige marketing- og distributionskanaler for at finde de mest effektive måder at tiltrække kunder til netop dit produkt eller din ydelse.

Valg af virksomhedsform og stiftelse af personligt ejet selskab

Når du skal stifte en virksomhed, skal du først og fremmest tage stilling til hvilken form virksomheden skal have. Når du har besluttet det, skal virksomheden registreres.

Stiftelse af selskab: Anpartsselskab (ApS) og Aktieselskab (A/S)

Når du ønsker at stifte et ApS (Anpartsselskab) eller A/S (Aktieselskab), og du skal have et CVR-nummer, skal du registrere selskabet gennem Virk. Stiftelsen involverer nogle selskabsretlige dokumenter og krav, som skal være på plads.

NDA (Non-Disclosure Agreement) og hvorfor det er vigtigt

En Non-Disclosure Agreement (NDA) er en juridisk bindende aftale, der bruges til at beskytte fortrolige informationer og dokumentation, som deles mellem to eller flere parter, der er omfattet af aftalen.

De tre vigtigste budgetter for iværksættere

Når du starter en virksomhed, er det vigtigt at arbejde med tre budgetter: etableringsbudget, driftsbudget og likviditetsbudget.

Fra akademiker til iværksætter

Fra akademiker til iværksætter: Lapee overlevede covid og sælger nu i hele verden

Et urinal til kvinder kan løse toiletproblemerne på landets festivaler. En oplagt løsning, troede Gina Périer, medstifter og CEO af Lapee. Men en mandsdomineret branche og covid-nedlukning satte en alvor dæmper på udrulningen.

Fra akademiker til iværksætter: En passion for økonomisk fællesskab blev til startuppet Moneypenny

Det startede med en lille Facebook-gruppe, som i dag har vokset sig til det sprudlende fællesskab Moneypenny and More, hvor kvinder mødes for at investere. Læs historien om stifterens vej fra akademiker til iværksætter lige her.

Fra akademiker til iværksætter: Healper gør det nemmere at finde den rigtige psykolog

En mental nedtur blev vendt til startup-opturen Healper, som i dag er Danmarks største psykologhus - og et digitalt ét af slagsen, som ikke selv har psykologer ansat. Læs historien om Healpers vej fra akademiker til iværksætter lige her.