-
Programelementer
-
Læring
-
Mentorsparring
-
Ekspertsamtaler
-
Workshops & Talks
-
Peer2Peer netværksgrupper
-
-
Det praktiske
-
Arbejdspladser og mødelokaler på dit kontor
-
Forplejning
-
Fællesskabet
-
Kontakt til os
-
Din Feedback
-
MitAKA og kontorpartnere
-
-
Holdet bag Startup Growth
Startup Growth er et 3-måneders iværksætterprogram, der klæder dig på til at accelerere din idé til en forretning, også selvom du ikke har erfaring med at lave forretning.
Vi tilbyder et kompakt forløb, der inkluderer hands-on rådgivning og praktiske indspark.
Programelementer
Startup Growth indeholder personlig sparring, skræddersyede Startup Workshops, Startup Talks (inspirationsoplæg), ekspertrådgivning, kontorplads kombineret med et tværfagligt community bestående af andre passionerede startups på det tidlige stadie.
Programmet er faciliteret af erfarne mentorer, der har erfaring med at starte egen virksomhed.
Vi er stolte over at mere end 1200 startups har været igennem programmet, hvilket gør Startup Growth til det største iværksætterprogram i Danmark.
Læring - iværksætteri er for alle
Iværksætteri er noget alle kan lære gennem viden og andres erfaringer. Derfor afholder vi et fagligt oplæg og et værksted hver uge.
Undervisning har en varighed på 2-3 timer. Her lærer du de basale færdigheder, som du skal bruge om et givent emne. Oplæggene bliver faciliteret af interne mentorer og eksterne eksperter.
Et eksempel på program fra hold 19:
- Gennemgang af programmet & booking på MitAKA
- Opstart af Netværksgrupper
- Value Proposition Canvas & Konceptafprøvning
- Stiftelse af Selskab, Ejerskabsaftaler og GDPR
- Dagpengeregler for iværksættere - Q&A (se video inden)
- Prioritér, få fokus, motivation og nå dine mål
- Vores iværksætter rejse & startup værktøjer (kontorpartner)
- Event Collective - fra startup til virksomhedssalg! Og hvad jeg lærte undervejs
- Design dine ydelser med tillidstrappen og optimér dit salg
- Startup mindset - Hvordan kommer du godt fra start?
- Hvem er hjemmesider relevante for?
- Digital Marketing & Search Engine Marketing (SEM)
- Facebook, LinkedIn, Instagram, Snapchat og Tiktok
- Præsentationsteknik - Hvordan formidler du dit budskab skarpt?
- Salg i Øjenhøjde (se video)
- Salg i Øjenhøjde - Q&A (se video inden)
- Funding og kapitalanskaffelse
- Mikkels iværksætterhistorie & Milestone tracking
- Next Step Day – Tiden efter Startup Growth
- Forstå dit startup regnskab
- Farvel og tak for denne gang (startup afslutning)
Vi lytter til dine ønsker, og hvis der er et specifikt emne du gerne vil have gennemgået, forsøger vi at finde en oplægsholder til det i løbet af programmet. Der er afsat dage i programmet til den slags.
Hvis du selv kunne tænke dig at gå på scenen med et oplæg, vil vi elske at give dig den platform. Du kan hver uge booke tid, hvis du vil præsentere et oplæg eller afprøve dit produkt. Husk at koordinere med Startup Manageren i din by.
Mentorsparring
Som deltager i Startup Growth får du din helt egen mentor, der følger dig gennem hele programmet. Din mentor sørger for at spotte udviklingsområder og støtter dig i at lægge en plan for dine initiativer.
Du eller dit team har 3 mentorsamtaler à 45 minutters varighed, som vi som udgangspunkt afholder i starten og slutningen af programmet. Det er udover de daglige snakke på kontoret.
Ekspertsamtaler
Vi har allieret os med et team af eksterne advokater, forretningsrådgivere, patentrådgivere, marketingrådgivere osv., som vil hjælpe dig med at finde rundt i junglen af ‘best practice’, love og regler. Torsdage er normalt dedikeret til sparring med disse eksperter.
Vi sørger for mødelokaler og forsyninger, bookingsystemet og samtaleslots. Du kan roligt booke samtaler med eksperterne og få afklaring på de spørgsmål, der dukker op undervejs. Vi hjælper dig hvis der skulle opstå problemer.
Workshops og talks
For at sikre at læringen fra oplæg bundfældes og bliver brugt i praksis, er der normalt en talk og en workshop hver uge. Her vil en eller flere af vores interne og eksterne eksperter være til stede. Vi tager udgangspunkt i et specifikt emne.
Startup Talks er inspirationsoplæg, hvor du får mulighed for at lære teorien, vær kritisk eller stille skarpt på dine udfordringer.
Startup Workshops er hvor teorien bliver til praksis. Det er et forum, hvor du kan stille spørgsmål, få afklaring på eventuelle problematikker og hjælp til implementering.
Startup Workshop er ’iværksætterværksted’, hvor vi giver dig basale færdigheder, som skal tilpasses alle dine stakeholders ønsker og situationer.
Peer2Peer netværksgrupper
Langt de fleste nye iværksættere vælger at begive sig ud på rejsen alene, fordi de ikke er klar over, hvor vigtigt det er for deres succes, at de omgiver sig med mennesker, som tror på dem, holder dem til ilden og støtter dem, når det er svært. Når du involverer andre i de mål, du sætter for sig selv, er sandsynligheden større for, at du også når dem.
Netværksgrupperne er jeres mulighed for at melde jer til en sparringsgruppe. Enten på tværs af fagligheder eller i grupper. Formålet er at følge op på dine planer, fejre succeser og løbende sparre med andre iværksættere.
Grupperne danner vi i løbet af introugen. Vi kører efter princippet “frihed under ansvar” og forventer at du er aktiv og deltagende.
Det praktiske
Arbejdspladser og mødelokaler på dit kontor
Som udgangspunkt er der nok arbejdspladser på kontoret, men vi skaffer selvfølgelig et par ekstra stole, hvis det bliver nødvendigt.
Der er ingen faste pladser. Du finder dig derfor en plads fra dag til dag. Da der ikke er faste pladser, er det nødvendigt, at du rydder alt fra den plads du sidder ved, når du forlader den.
Det er en kilde til frustration, hvis der bliver taget alt for let på oprydning eller opvask. Ved gentagen manglende oprydning, tager vi en snak med de pågældende personer. Vi arbejder med selvjustits, så prik de andre på skulderen, hvis du ser, at de glemmer det. Kontoret kommer kun til at fungere, hvis alle giver en hånd med.
Månen (det lille lokale) og Neptun (det store) i København kan bookes elektronisk for 2 timer ad gangen. Selve bookingen sker via bookingsystemet Skedda. Oprettelse sker via. link i velkomstbeskeden.
Du har ikke mulighed for at booke eller benytte lokalerne Jorden 1, Jorden 2 og Saturn i København, medmindre andet er aftalt. Skal du bruge et mødelokale i Aarhus og Aalborg skal du blot sige til.
Kommer du en tur til København fra Aarhus eller Aalborg, er du selvfølgelig velkommen til at benytte kontoret og mødelokalerne i København. Vi står klar til at hjælpe med at booke.
Forplejning
Vi sørger for, at du gennem hele dagen har adgang til kaffe og te. Indimellem kan vi også overraske med lidt godt til ganen. Du er også velkommen til at medbringe kage til fælleskabet.
Spisning foregår i køkkenområdet med mindre andet er meldt ud.
Vi står solidarisk selv for opvask af glas og kopper til kaffe og te, spise-tallerkener og deslige. Du vil blive instrueret i brugen af opvaskemaskinen.
Fællesskabet
Fleksibel kontorplads
Som en del af Startup Growth får du adgang til vores åbne kontorfællesskab mandage til fredage. Dette er samlingspunktet for alle vores initiativer, og stedet hvor du kommer til at skabe nye kontakter og venskaber.
Der opstår nemlig en helt særlig stemning, når vi samler forskellige startups, der alle har fokus på at løfte sig selv og hinandens idéer ud i verden.
Her kan du arbejde på den måde, der er bedst for dig, uanset om det er stående, siddende eller vandret i en sofa.
Frokost og fredagskaffe
Vi bidrager med mikroovne, panini-grille og køleskab, og køber derudover lidt ind om ugen. Hvis du har brug for mere, er du velkommen til at supplere op. Over frokosten bliver der udvekslet idéer på kryds og tværs. Det er en god mulighed for at netværke.
Fredage
Hver fredag sørger vi for snacks og sodavand, men der er fri mulighed for selv at bringe egne drikkevarer/snacks. Vores kontorpartnere står for at lave en aktivitet med et tema til programelementerne kaldet Startup Café. Det er også oplagt at invitere venner, familie, kunder eller andre forbi i en hyggelig atmosfære. Herudover er du også meget velkommen til selv at arrangere sociale eller faglige aktiviteter. Du skal blot give os besked.
Sociale aktiviteter og netværksevents
Undervejs i programmet holder vi sociale arrangementer under programelementerne kaldet Startup Social Club. Det gør vi for at fremme netværket og den gode stemning. Vi afholder ligeledes alumne-arrangementer, hvor vi invitere andre iværksætter og alumner, med henblik på netværksdannelse.
Over 1200 startups kan blive en del af dit netværk. Vi anbefaler, at du bliver medlem af vores Startup alumne (Facebookgruppe). Obs. Kun adgang for deltagere eller tidligere deltagere af programmet.
Vi værdsætter din feedback
Du vil løbende modtage et survey (12 i alt) der giver dig mulighed for feedback, kommentarer, forslag til workshops og talks og andet oplæg, gode idéer eller hvad vi måske kan gøre bedre.
Vi forventer, at du sætter tid af til at besvare evalueringerne. Det tager kun få minutter at udfylde evalueringsskemaet. Det er vigtigt for os, at du får det gjort, da det er vores refleksionsværktøj.
Overblik via MitAKA
MitAKA er vores bookingsystem
Det er her du kan holde øje med alle vores spændende aktiviteter de næste tre måneder. Her vil du kunne finde info om faglige oplæg og sociale aktiviteter. MitAKA giver dig det dynamiske overblik og det er ligeledes her du får besked hvis der kommer aflysninger eller ændringer.
I løbet af den første uge, vil du få indblik i, hvordan du booker programelementerne .
Oplæg og netværksarrangementer
Via MitAKA kan du se, hvornår faglige og sociale arrangementer afholdes. Sørg for at få booket dig i god tid. Tilmelding er nemt og hurtigt og vi sætter tid af de første dage til at, du kan få det i din kalender.
Personlig sparring og samtaler
Undervejs i forløbet får du (eller dit team) din egen mentor, som har ansvaret for at følge dig. Via personlige mentorsamtaler sørger vi for at du har en køreplan.
Løbende i programmet har du ligeledes mulighed for at booke 1-1 ekspertsamtaler med vores eksterne partnere. Dette gøres ligeledes via MitAKA eller i samarbejde med Startup Growths juniorkonsulenter, hvis der opstår tekniske udfordringer.
Før de personlige samtaler
Det er vigtigt at du før 1-1 ekspertsamtaler indsender input med de udfordringer, du ønsker at tale om eller de punkter du har forberedt til sparring. Det gør, at vi og vores eksterne partnere kan levere bedre rådgivning.
Alumner som kontorpartnere
Kontorpartnerne er som udgangspunkt startups, som tidligere har været deltagere i Startup Growth. Ved hvert år eller efter nogle forløb får 2 startups nemlig eksklusivt mulighed for at have deres tilknytning til startup-kontorene i København og Aalborg. De kommer til at være med fra introdagen frem til afslutningen og især ved socialt og networkingarrangementer. Herudover vil de:
- lave inspirationsoplæg
- administrere Facebookgruppen
- sparre med jer på kontoret og SoMe
Hvad betyder det for dig?
Det betyder at kontorpartnerne hjælper med det praktiske på kontoret i løbet af de 3 måneder. Når Startup Managers og Junior Startupkonsulenter ikke er på kontoret skal du henvende dig til kontorpartnerne.
Det er dem du kan gå til med stort og småt. De står last og brast for, at hjælpe og støtte jer i det daglige på kontoret.
Hvem er kontorpartnerne i København?
Carina Ohana Helmer: Ohana Helmer udvikler designprodukter til småbørnsfamilier med udgangspunkt i praktiske løsninger og bæredygtighed.
Sonny Meyer: OrderBuddy er en selvbetjeningsløsning til cafeer og restauranter. Gæsterne kan bestille og betale selv. Gevinsten er, at bådegæsterne og restaurantet sparer værdifuld tid.
Hvem er kontorpartnerne i Aalborg?
Helle Bundgaard: Eksistenskonsulenten hjælper virksomheder med, at varetage investering i deres udstationerede medarbejdere så man undgår fejlslagne udstationeringer.
Mette Marie Hvilsom: MM Brandrådgiver & Arkitekt yder certificeret rådgivning ifm. konstruktion og renovering af bygninger i brandklasse 2.