
Hvordan, du kommer godt fra start de første uger og måneder, er afgørende for, om du får succes i dit første job. Som ny medarbejder har de fleste et stort behov for at føle sig som en del af arbejdspladsen og kulturen fra dag ét. Og din nye arbejdsgiver har et ønske om, at du hurtigt kommer op i gear og leverer det, du skal.
Nogle virksomheder har gennemarbejdede og veltilrettelagte onboardingforløb, og andre steder skal man selv ned og hente sin computer i IT-afdelingen. Uanset hvor veltilrettelagt et onboardingforløb du er landet i, så er der nogle ting du, selv kan gøre, der giver dig et forspring og sikrer dig en god start i dit nye job.
Så hvordan kan du selv medvirke til en god start og succes i dit første job?
Det kan du få inspiration og værktøjer til den 3. februar kl. 15:00-16:30, når Akademikernes A-kasse inviterer Mikkel Sandal Hansen, konsulent ved Pluss Leadership, til at dele sin viden og erfaringer om emnet.
Målgruppe
Webinaret er for dig, som enten er studerende, nyuddannet eller allerede ansat i dit første job.
Hvad kan du opleve på webinaret ?
Vi har lavet en kort teaser med Mikkel Sandal Hansen, som forklar hvad webinaret vil fokuser på. Se filmen ved at klikke nedenfor.
Program
På webinaret vil du få indsigt i nogle vigtige faktorer, der har indflydelse på en god start, og hvad du selv kan gøre for at få succes.
- 15:00: Opstart
- 15:10: Velkomst v. Jakob Lützen, Akademikernes A-kasse
- 15:15: Oplæg v. Mikkel Sandal Hansen, Pluss Leadership
Oplæg og dialog vil være omkring de to hovedtemaer:- Hvilke forventninger skal man have til sin nye tilværelse?
- Hvordan kommer du godt fra start?
- 16:20 Afrunding
Mere inspiration til dit første arbejdsliv
Søger du mere inspiration, tips fra eksperter eller råd fra tidligere nyuddannede som har skiftet fra studerende til første job?